Omgevingsrapportage
Heeft u voor uw bedrijf (of als makelaar) bodeminformatie nodig (over de kwaliteit van de grond) van een huisnummer of perceel? Daarvoor bieden wij onze online omgevingsrapportage aan. Via een rapportage module kunt u op elk gewenst moment en direct een zogenaamde "bodemrapportage" opvragen.
Welke gemeenten?
Wij bieden bodeminformatie voor de gemeenten Beemster, Beverwijk, Bloemendaal, Edam-Volendam, Heemskerk, Heemstede, Landsmeer, Oostzaan, Purmerend, Uitgeest, Velsen, Waterland, Wormerland en Zandvoort. Let op! Voor de gemeenten Beemster, Edam-Volendam en Purmerend beheren wij alleen de bodeminformatie die is verkregen bij de aanvragen in het kader van de Wet bodembescherming (beschikkingen, monitoringsrapporten, nazorgplannen, saneringsplannen, saneringsevaluaties en BUS-meldingen). De gemeente Haarlem heeft zelf de bodeminformatie in beheer. Die kunt u dus bij deze gemeente zelf opvragen.
Eerst online inlogcode aanvragen
Voor de andere genoemde gemeenten kunt bij ons een omgevingsrapportage. Vraag dan eerst online een inlogcode aan voor het aanmaken van een account van onze 'Rapportagemodule' (Nazca4U). U ontvangt dan van ons de benodigde inloggegevens, waarna u kunt inloggen.
Aanvragen account
Wij vragen u om per vestiging één account aan te maken. Gebruik u hiervoor een algemeen e-mailadres van de organisatie, zodat onze correspondentie en bodeminformatie centraal bij u binnenkomt.
Kosten, voorwaarden en aansprakelijkheid
De kosten voor het aanvragen van informatie over bodemverontreiniging bedragen € 27,72 (per 01-03-24). per adres, inclusief BTW. De bedragen brengen wij eens per maand in rekening. Jaarlijks kan het tarief worden bijgesteld. Lees ook onze voorwaarden en aansprakelijkheid over het aanvragen van een bodemrapportage.
Staat uw gemeente er niet tussen?
Voor het aanvragen van bodeminformatie voor overige gemeenten uit ons werkgebied, kunt u gebruik maken van ons aanvraagformulier.